Snart dags för taklagsfest

Liten repetition:
Här har vi hus-mockuperna helt utan ”pynt”.

Igår började jag montera fönster på huskropparna.
Idag har jag satt fönster och dörrar på alla husen. (Med undantag av sågen som måste kollas upp mera. Gamla foton där man ser västra långsidan på Rossberga såg efterlyses.)
Jag har nu också påbörjat montering av tak. I förgrunden ser vi fyra färdiga mockuper. Notera de olika storlekarna. De små ska stå i bakgrunden och de stora närmast betraktaren. Att på detta sätt avvika från modelljärnvägsskalan, 1:87, anses otänkbar för många modellrallare. Tur att det inte är de som bestämmer på min anläggning… 😇


Kommentarer

  1. Din kommentar om vad som går och INTE går i H=-världen vill jag kommentera så här om det går:/Users/larseric/Desktop/12990918_10154141908463293_3532455294006753050_n-2 2.jpg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Bilden som LarsEric försöker visa här ovankan man se om man kopierar följande länk och sedan klistrar in den i webbläsarens adressfält: https://c1.staticflickr.com/5/4714/25802891237_021a96a0ec_o.jpg

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kort rapport från (det stillastående) Nya Rossberga.

En förebildsbyggares vedermödor...

Ofrivillig utflykt i det gröna med en Rover 90