Kvarndammen i Allt om Hobby.

  


Allt om Hobby nr 2 är nu (förhoppningsvis) ute hos prenumeranterna och kommer att finnas hos återförsäljarna från och med tisdag 27 april.


I det här numret har jag fått chansen att i en lång (10 sidor) artikel berätta om konstruktionen av kvarndammen i Rossberga.


I inledningen beskriver chefredaktören texten som ”från tanke till handling” vilket är precis vad det är frågan om. Det här var ett av de knepigaste projekt jag stött på och det blev många tankar, ändringar och kompletteringar innan jag blev (något så när) nöjd. Modellbygge är jättekul men det är minsann inte bara ”raksträcka”, vilket jag hoppas ska framgå, men ändå inte avskräcka.









Nu en helt annan sak:

Jag vill uppmärksamma mina följare om  nedanstående meddelande som jag fått från Blogger. Om jag förstår saken rätt så innebär det att den som prenumererat på bloggen inte kommer att få något epostmeddelande om uppdateringar efter juli månad.


Trevlig fortsättning på helgen!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kort rapport från (det stillastående) Nya Rossberga.

En förebildsbyggares vedermödor...

Ofrivillig utflykt i det gröna med en Rover 90