Fortsatt strövande i såväl Nya som Gamla Rossberga. Del 2 av 10.

 

Byggverksamheten i Nya Rossberga ligger fortfarande på is. Efter färdigställandet av kvarnen och inspelningen av "Strövtåg i förebilden" gick luften ur mig. Men nu är det lite lugnare. Nu  behöver jag ju bara se till att ta mig ur sängen varje lördag och publicera ett av de förinspelade tio avsnitten. Det börjar då kanske bli dags att snegla på vad jag ska sätta styrénkniven i härnäst. Någon ledtråd kanske man får i veckans film....

Jag ber att få tacka för glada tillrop efter förra veckans premiäravsnitt .
Under hela inspelningsperioden utomhus (tre dagar i månadsskiftet september/oktober) hängde diset i luften. Inte så kul, men sedan kom regnet, så jag får vara glad ändå. Även dagens avsnitt är alltså rätt grått. Vi kikar först på hur jag anslutit Näsbanan till statsbanan på anläggningen, men sedan bär det av till Rossberga igen. Vi börjar vandra från Näsbanan, ner till den dramatiska Täftån och tittar därifrån upp mot åsen. Välkomna att hänga med!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En förebildsbyggares vedermödor...

Ofrivillig utflykt i det gröna med en Rover 90

Ett freudianskt felbygge?