Nostalgi-inspektionens Corona-karusell


Nu är det två månader sedan jag startade mitt bygg-uppehåll och en månad sedan jag uppdaterade bloggen.


Jag kungjorde då att jag skulle ta en timeout från mitt byggande och göra lite andra grejer här hemma. Och det har jag också gjort. Jag har t.ex. renoverat ett gammalt bord som jag gjorde i slöjden på sextiotalet,  jag har gjort en total uppgradering av min hemsida och jag har genomfört en inventering och utrensning av ”hemma-kontoret”.


Men världen ser tyvärr lite annorlunda ut nu mot vad den gjorde vid förra uppdateringen. Vi är nu många som håller oss hemma för att försöka bromsa spridningen av Corona-viruset. Det kan ju bli lite trist men vi får försöka att tillsammans hålla modet uppe på något sätt. Mitt bidrag är att återinträda i rollen som nostalgi-inspektör och lägga ut mina rapporter på Youtube.


Några kanske minns att jag producerade julkalendrar 2015 och 2017 där jag synade diverse nostalgiska föremål och företeelser. Efter detta har jag då och då fått frågan om det blir några flera kalendrar. Jag har då svarat att jag tyvärr inte har material till ytterligare 24 avsnitt.


Men visst, lite nytt finns ändå att visa från min nostalgisamling och jag ska nu försöka lägga ut ett avsnitt per vecka några veckor framåt. Ibland kanske det till och med blir något dubbelavsnitt.

Jag har hittills kört tre veckoomgångar och lagt ut länkar till avsnitten på Facebook. Men då slog det mig plötsligt att alla är ju inte Facebookanvändare. Alltså flaggar jag för min nya serie, ”Nostalgi-inspektionens Corona-karusell” även här.


Här nedan lägger jag nu länkar till de avsnitt jag hittills producerat men i fortsättningen får den som är intresserad gå in på min hemsida, www.bylen.se, varje vecka för att få länken till det senaste avsnittet. Den kommer att finnas direkt på startsidan.  (Uppdateringen av den här bloggen kommer att dröja tills jag börjar bygga modeller igen.)

OK, här kommer de senaste avsnitten. Håll till godo!



Inledning





Nostalgi på anläggningen, del 1




Nostalgi på anläggningen, del 2





Skinnknuttar





Dödsryttaren








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kort rapport från (det stillastående) Nya Rossberga.

En förebildsbyggares vedermödor...

Ofrivillig utflykt i det gröna med en Rover 90