Mjölnar-verandan i Allt om Hobby


Min ”byggfria tillvaro” rullar på och jag avverkar det ena eftersläpande projektet efter det andra.

Jag försöker även dra ner på mitt nätsurfande och lyckas väl nåååågot så när. Det är svårt att ändra sina vanor…😦


Idag damp det senaste numret av Allt om Hobby ner i lådan. Nätet i all ära men det är något visst med att känna en pappersprodukt prassla mellan fingrarna och extra roligt är det förstås med en egen artikel att prassla med.


I en åtta sidor lång, och snyggt layoutad, artikel presenteras mitt bygge av glasverandan på mjölnarbostaden i Rossberga.
Men hur kan ett så litet bygge ta åtta sidor att beskriva, kanske någon undrar? En sådan där liten pjäs skulle väl en maskin kunna spotta ut på en sekund? Ja, kanske det, men här är det inte fråga om massproduktion utan hantverk, och jag lovar att verandan innehåller mängder av moment och därmed även mängder av tillfällen att göra fel.


Sedan kan jag väl inte heller neka till att jag passar på tillfället att lägga ut texten en del nu när jag ändå har ordet, så att säga. (Antar att t.ex  min vän(?) Mölle-Mats inte blir förvånad över detta tillkännagivande..)




Verandan hedrades även med en plats längst ner till vänster på tidningens omslag.





Jag är prenumerant och fick tidningen idag, men ute i butikerna lär den inte finnas förrän på tisdag.
Tidningen är på 98 sidor och 26 av dessa sidor är ren MJ. Dessutom figurerar 1:87 på sidor om skalamodeller av bilar och så finns det tio sidor om dioramor, som ju också kan vara intressant för mig som modellbyggare.





Annars har jag börjat ladda för nedanstående:





Jag kommer att finnas där båda dagarna och ha ett eget bord där jag visar lite av mina metoder som gladbyggare. Jocke Sannagård kommer också att finnas vid sitt bord på mässan så där kan ni passa på att kika på min artikel  i senaste Allt om Hobby, om ni inte gjort det dessförinnan. 


Det är kul om ni som ska till Mölndal dyker upp vid mitt bord och snackar lite. Jag kommer att ha på mig en namnbricka men eftersom min nuna kontaminerat nätet i en mängd kalkon-anstrukna filmproduktioner de senaste åren kanske en del känner igen mig ändå. Däremot kanske jag inte direkt känner igen alla så det är trevligt om man säger sitt namn.


Hoppas vi ses i Mölndal den 21-22 mars, och kanske ses vi här på nätet någon gång även dessförinnan.

Kommentarer

  1. Känner mig hedrad🤗 Kul att du får uppskattning av allt ditt jobb du lägger ner🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, Kicki! :-)
      Ska bli kul att även bygga kvarnen, så småningom.

      Radera
  2. Där ser man, det lönade sig att hålla koll på din blogg trots ditt hot om att inte skriva något. ;-)

    Kul att ditt fina bygge har uppmärksammats i "pappersmedia". Jag håller med dig, det är en helt annan känsla att sitta med en riktig tidning i handen i stället för att stirra in i sin dator eller surfplatta.

    Jag ser med spänning fram emot flera rapporter från Morshyttan. Lycka till med dina aktiviteter i Mölndal.

    /Jan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du vet Jan, jag har nog lite svårt att hålla mig borta från cyberspace...
      Jag har dock ändå varit liiite återhållsam den senaste veckan.
      Men håll ögonen öppna - om några dagar kommer det en blogg-uppdatering igen, som jag hoppas du ska finna intressant. ;-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kort rapport från (det stillastående) Nya Rossberga.

En förebildsbyggares vedermödor...

Ofrivillig utflykt i det gröna med en Rover 90