Tankar inför en eventuell utbyggnad av anläggningen


När anläggningsdelen ”Nya Morshyttan” var färdigbyggd, stationshuset utvändigt ommålat och boken ”Min väg till Morshyttan” skriven och utgiven, 2017, började jag att fundera på hur/om jag skulle gå vidare med mitt anläggningsbygge. 

Bara en vägg av fyra var ju bebyggd. Skulle jag nöja mig med det eller skulle jag gå vidare på något sätt?


Jag gjorde en filmserie i fem avsnitt, ”Vägval Morshyttan” (finns på Youtube) där jag bad om mj-kompisarnas synpunkter på några tänkbara alternativ. Efter att ha begrundat alla synpunkter beslöt jag mig för en utbyggnad som skulle heta ”Nya Rossberga”. Sammanfattningsvis kan jag säga att min ambition var att utbyggnaden skulle gestalta den del av Rossberga som inte fanns med på Morshyttan-delen men att jag här skulle vara tvungen att göra våld på förebilden genom att flytta om ett par vattendrag och en del hus.

Allt detta redovisades i en artikel i Allt om Hobby nr 2, 2018. Artikeln finns att läsa här nedan för den som har god syn….  






















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kort rapport från (det stillastående) Nya Rossberga.

En förebildsbyggares vedermödor...

Ofrivillig utflykt i det gröna med en Rover 90